giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Bra mellanmål för diabetiker :)

Publicerad 2013-11-11 22:53:00 i Allmänt

Jag gillar som sagt mat och jag gillar att äta mat ;) Jag försöker att äta två mellanmål per dag och dessa alternativ tycker jag är goda, lätta och sockervänliga: 
 
- En frukt
- En knäckemacka med pålägg och grönsaker på
- Morötter
- Skivade jordgubbar med lite sötningsmedel överstrött
- Ett glas naturell yoghurt med riven kokos iblandat
- Delade körbärstomater med ost över som man smälter i micron (brukar krydda med något gott på)
- En liten blandsallad som jag brukar krydda med örtsalt
 

Dessa mellanmål kan man ju öka i mängd, men eftersom att jag försöker gå ner i vikt så äter jag många små mål därav endast En av vissa saker. Men i grunden tycker jag att dessa innehåller lite socker (och vissa ingenting) som inte skjuter blodsockret i höjden :) 
 
Ikväll efter kvällsjobbet har jag ätit båda mellanmålen nu och då blev det några skivade jordgubbar med sockerfritt socker över och även några delade minitomater med osttäcke i micron! Mmm :) Så nu är jag tillräckligt mätt för att snart gå och lägga mig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela