giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Kronisk rinit

Publicerad 2013-11-21 16:20:00 i Allmänt

 
Jag har ju skrivit om att jag ofta har problem med mina bihålor förr och nu var det dags igen. Generell huvudvärk i tisdags, ont i bihålorna från igår och då startade jag med kortison-sprayen. Inte igen! :( Nu är det ungefär 6e gången sedan i våras jag får ont i bihålorna och blir riktigt igensvullen. Så idag gick jag till farbror doktorn för att jag inte orkar ha ont i bihålorna i tid och otid. 
 
Tydligen har jag kronisk rinit som är en kronisk inflamation i näsa och bihålor och därav att jag får återkommande besvär hela tiden. Och när jag väl var där så visade det sig att jag har fler symtom som jag inte ens tänkt på, som jag haft i flera år, rinnsnuva, kliande näsa och att jag nyser ofta. 
 
Så nu ska jag ta kortisonspray varje dag och en annan vid behov, så kommer jag troligtvis inte få igentäppta bihålor så ofta alls! :) Jag tog allergitester också på diverse saker och svar kommer om ca 1,5v och kanske är det det som är boven. Skönt att komma underfund med detta! :) 
 
 Dessa två och en till att ta vid behov mot rinnsnuva. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela