giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

När ska man börja?

Publicerad 2013-11-25 21:07:00 i Tankar

För ett par månader sedan köpte jag träningskläder som med sina färger skulle få mig motiverad till att promenera/jogga. Det höll i två veckor! Sen har dessa blivit liggande!

Varför är det så svårt att gilla träning? Jag kommer ju aldrig till den punkt att det känns kul och energigivande, jag tycker ju att det istället är tidskrävande tråkgöra (trots att jag egentligen har tiden)!

Men jag har blivit lite sugen på att åtminstone börja röra på mig. När jag håller nere kalorierna vill jag ju också ha en vältränad fast kropp när målvikten är nådd, såklart. Ska se om jag kan ta mig i kragen. Någon som har tips på rolig träning?! :)

Kommentarer

Postat av: David

Publicerad 2013-11-26 21:24:25

Hej! Jag tänkte ställa en fråga till dig. Har du någon e-post att skicka till? Skicka svaret till adressen som jag angav i kommentaren så återkommer jag.

Mvh

David

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela