giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Rosa prylar är väl fint?

Publicerad 2013-11-05 12:48:00 i Allmänt

Saker som egentligen är tråkiga gör sig betydligt bättre med lite färg. :) Min insulinpump har ju varit rosa nu i två omgångar, just för att det mest är jag som ser den och då vill jag få ett glatt och upplivande ögonblick när jag ser/använder den.

Likaså nu. Jag beställde manuell blodtrycksmanchett och stetoskop i en sån fin och upplyftande färg som rosa! ;) Jag ska givetvis inte använda dessa på jobbet, utan det är till hemmabruk. Tyckte det var smart att kunna ta manuellt blodtryck emellanåt på de som önskar (då det ger mer exakt än maskinellt) och dessutom kan ju stetoskopet användas till att lyssna på kroppen också. :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela