giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Mm.. Kålsoppa!

Publicerad 2013-11-14 13:41:00 i Allmänt

Denna höst har jag varit väldigt sugen på soppor. Det har nog sin bakgrund i att jag är så frusen av mig att jag vill sörpla i mig en varm rykande skål med soppa :) Och det kan ju bli så gott också!

Och för att äta kalorisnålt skippar jag ibland brödet och bara äter en portion soppa. Det är så enkelt att få äta något gott, varmt men väldigt kalorisnålt med just soppa!

Idag har jag kokat vitkålssoppa! Jag gillar absolut inte rå vitkål och köper det därför aldrig. Men så såg jag att man (såklart) kan laga soppa på det och då gav jag det en chans! Och den där fräna kålsmaken blev istället mustig och mild men satte karaktär på soppan!

Nu har jag så jag klarar mig ett tag ;) Lagade med ca 2L vätska som grund. Jag gjorde en vegetarisk variant med vitlök, gul lök, morot, vitkål, buljong och kryddor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela