giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Första jobbnatten utan pumpen

Publicerad 2012-08-18 17:12:00 i

Det gick bra under natten med blodsockret. Jag startade på ett bs på 11 men sen låg det ensiffrigt hela natten tills jag vaknade för en timme sen på 10,4. 
 
Det sägs ju att diabetiker inte ska jobba treskift, men med lite knåpande bör det ju fungera! Man vänder ju dock på dygnet så istället för att ta 15E kväll och 10E morgon av Levemir tog jag 12E båda gångerna. Det verkar ju fungera hyffsat iallafall. Lite finjustering kan jag gott få till. 
 
Men nu får vi se hur jag lyckades med "middagen". Hade 10,4 innan (då jag vaknade) och tog 7E Novorapid och åt en riktigt rejäl portion av köttfärssås och spaghetti, samtidigt som det nu är glapp mellan mina två doser Levemir. Det verkar väl i 20 timmar? Så nu är glappet då bara den jag tog imorse verkar. Hoppas innerligt att det inte drar iväg!
 
 
 
Inatt jobbar jag natt 2/3. Så visst finns det allt tid att justera på :) Det spelar ju dock jättestor roll hur lugnt det är... Men det här ska nog gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela