giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Helgen

Publicerad 2012-08-26 22:00:49 i

Jag har haft en jätteskön helg! Kopplade som sagt bort allt under denna helg, vilket var behövligt. :)
 
Jag var ute på krogen både fredag och lördag! :) Fredagen fungerade bra då blodsockret låg lite halvhögt. Jag drack söta drinkar hela kvällen och fick inget lågt blodsocker! Men igår drack jag visst inte mycket sött. Jag drack en Cola för att vara på den säkra sidan men bestämde mig kort därefter att ändå ta ett blodsocker. Det visade på 2,0!! Efter det knaprade jag i mig 3/4 dextrosolpaket och ett halvt maxmål med en Cola. Av allt detta, utan insulin, fick jag upp mitt blodsocker till endast 7,7... Men då vågade jag i alla fall sova! 
 
Det har bara hänt mig ca 3 gånger att kroppen inte kan ta upp sockret när jag är full.. Det är jätteläskigt och knappt så man vågar gå och sova sen. Men turligt nog gick det bra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela