giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Jobbat natt 3 av 3!

Publicerad 2012-08-20 14:53:00 i

Då har jag jobbat mina tre nätter! I det stora hela gick det bra med blodsockret. Men märkte att jag får en rejäl bs-topp (15,3 ena kvällen och 17,7 andra kvällen) en timme efter att jag gått på nattpasset... Det måste ha blivit av att jag tog för lite insulin till middagarna. Det är ett glapp kl 17-21 mellan mina två doser långtidsverkande så jag behöver en liten större dos till middagarna i vanliga fall för att kompensera glappet. Men då kanske jag behöver ännu större middagsdos är jag jobbar natt. Inte för att det verkar logiskt...
 
Bs låg bra 2 timmar efter middagen båda gångerna men sen bara steg det i raketfart på en timme till så högt blodsocker. Och då behövde jag ytterligare 5E Novorapid båda gångerna. Hur mycket insulin ska jag behöva sluka?
 
Förutom dessa toppar, som jag lyckades parera, har blodsockret legat ensiffrigt hela nätterna! :) Men lite besviken blir man allt när man får toppar även om resterande bs legat bra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela