giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Vad har du alltid med dig?

Publicerad 2012-08-21 17:19:00 i

Som diabetiker behöver man släpa lite saker vart man än går. Jag har alltid haft svårt för att använda blodsockerväskor, insulinpenn-väskor m.m som kommer från de typiska diabetesföretagen!  
 
När jag hade pumpen la jag bara blodsockermätaren med tillbehör löst i handväskan... Opraktiskt!
Men nu när jag tar sprutor är det väldigt nödvändigt med en väska/neccesär att lägga allt som vardagligt ska med: Novorapid, Levemir, nålar, sprittussar, blodsockermätare, stickare, blodsockerstickor, dagbok och penna
 
 
Jag har helt enkelt valt att köpa en vanlig sminkväska med några fack i sidorna samt ett vanligt pytteblock som jag skriver upp värdena i! Det ser mycket trevligare ut och det är inga problem med att få plats med sakerna!
 
Jag känner alltid att jag blir mer strukturerad med min diabetes om jag pysslar och donar och strukturerar upp på mitt sätt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela