giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Glad diabeteslåda!

Publicerad 2012-12-28 12:29:37 i

Nu fyllde jag på diabeteslådan lite, så den blev proppfull! Alltid lite konstig känsla att gå från apoteket med en hel papperspåse full med saker. Men jag är glad att dom finns och att vi får dom som gratis hjälpmedel!

Det går åt en massa material för oss: pumptillbehör, insulin och en massa teststickor till blodsockermätaren. Pumptillbehören byta ca var 4e dag. En burk med 50 teststickor räcker ca 1v för mig. Ca 7 blodsocker/dag. Ajaj vad mycket, eller? Jag har ingen aning, men mina fingertoppar börjar ta stryk iallafall..

Hur mycket blodsocker BÖR man ta? Hur mycket tar ni diabetiker? :)

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-12-28 16:21:02

Hur ofta jag mäter beror nog helt på hur ofta jag äter per dag. Men jag skulle gissa på kanske 10 gånger per dag just nu :)

Svar: Ja jag förstår det! Och du som har en liten att anpassa sockret för kanske inte kan strunta i mätning ibland. Fast jag tycker att det är skönare att alltid ta bs innan mat för att dosera/korrigera rätt! Mkt enklare att hålla balans då! Stackars fingrar...!
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela