giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Glädjen är stor när man lyckas!

Publicerad 2012-12-27 22:22:56 i

Idag åt jag ett Mc Donalds-mål till middag och lyckades kanon med blodsockret! Jag tog 6,5 enheter insulin varav hälften direkt och andra hälften över en halvtimme.

Blodsocker innan: 4,1 mmol/l
Blodsocker två timmar efter: 5,5 mmol/l
Blodsocker tre timmar efter: 6,0 mmol/l

Var tvungen att testa även tre timmar efter för att se så det inte sköt i höjden iallafall! :)

Nu äter jag lite mandlar och satt 1 enhet insulin över en timme för att det faktiskt är lite kolhydrater i som höjer mitt blodsocker sakta till över 10 annars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela