giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Hääj!

Publicerad 2012-12-09 23:16:00 i Diabetes typ 1

Det har inte fungerat att blogga från mobilen genom blogg-appen.. Så det var ett tag sen!
 
Denna helg har jag varit ledig, så skönt! Har haft helt okej blodsocker under helgen trots diabetesovänliga saker som jag har haft för mig! Vin i fredags, godis i lördags och lussebulls-bak idag ;) Har med andra ord levt som vilken vanlig (frisk) människa som helst :) Det högsta värdet har väl varit på 12 och det var ett. Sen har jag väl haft några på 10-11 dessa dagar. Men det är sånt som hör till ibland när man beter sig vanligt ;). Annars så har faktiskt blodsockret betett sig fint.
 
Jag vill hylla min insulinpump ännu en gång! Med den kan man leva hur vanligt som helst, knappt så att jag märker att jag har diabetes fakiskt. Idag åt jag lite jullunch med mamma och pappa kl 15, alltså ganska sent. Och mamma är inne i dom gamla banorna från när hon skötte min diabetes. "Men Gisela det är ju viktigt att du äter middag trots den sena lunchen.. Gå och ät nu.." Men jag var inte hungrig på middag och förklarade att det går finfint att hoppa över den :P Och det gjorde det ju för min underbara pump ändå ser till att jag ständigt får insulin, var 3e minut rättare sagt :).
 
Jag använder ordet vanlig istället för frisk för jag känner mig ju inte ofrisk direkt eller ännu mindre: sjuk. Så hellre att alla andra är "vanliga" människor och jag också för den delen förutom diabetesen då ;)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela