giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Mm det luktar pizza!

Publicerad 2012-12-14 19:31:00 i

Varför inte göra pizza på runda brödbottnar? :) Perfekt lättlagad mat innan nattjobb 2/3! Det blev jättegott!
 
Jag tänkte ta en pizzabolus (förlängd bolus) som man brukar då pizza tas upp ganska sakta av kroppen. Därför var jag tvungen att byta infusionssett och insulin innan för att inte avbryta bolusen om jag hade skjutit på det tills efter. Men blodsockret låg bara på 3,8 mmol/l så jag tar en lite mindre dos om ett tag istället direkt, när pizzan har hunnit höja blodsockret lite. Men jag hade faktiskt sett framemot att använda mig av den förlängda bolusen, det var ett tag sen sist!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela