giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Vad-Man-Vill-Frukost!

Publicerad 2012-12-25 12:44:00 i

Som diabetiker kan man äta vad man vill ibland! Nu blev det filmjölk med frosties (sötade flingor) till frukost! :) Väldigt diabetesovänligt kan man tycka, men med en köksvåg kommer man långt! På varje köpt förpackning står det hur mycket kolhydrater produkten innehåller per 100g!

Denna portion innehåller 40g kolhydrater så jag tog 6E insulin och la till 2 mandariner också! :) Men jag låter insulinet verka lite innan jag äter eftersom att det är så snabba kolhydrater!

Är det mycket siffror? Ja det är ungefär vad den här sjukdomen består av till största del, siffror hela dagarna långa!

Kommentarer

Postat av: Ninnu

Publicerad 2012-12-25 17:05:54

Jag väger och mäter också det mesta jag äter här hemma, för att få rätt mängd insulin :) Borde visserligen ha en liten våg i handväskan ibland också...

Svar: Haha ja herregud det skulle man behöva ibland.. :P Kanske någon vill uppfinna, en köksvåg i fickformat!! ;) Himla bra skulle det vara!
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela