giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Ärligt talat

Publicerad 2012-11-08 16:10:00 i Allmänt

Ibland undrar man ju lite. Hur kan bs ligga så fantastiskt bra ibland?! Allt går ju i perioder och vips har man annat insulinbehov, så jag hoppas riktigt mycket att denna fas är ihållande ett bra tag!
 
I för sig är jag i en fas av mitt liv då allt är konstant, inga förändringar hit och dit. När jag pluggade i tre år hade man ju alltid ett stresspåslag vid alla uppgifter och tentor. Kanske har jag kommit in i en lugn konstant period, blivit vuxen? ;)
 
Blodsocker i förrgår:
8,4
4,6
3,3
4,8
4,7
6,3
 
Blodsocker igår:
9,5
10,2
6,2
9,5
8,5
6,8
6,3
 
Idag:
5,2
7,1
5,1
 
Det har mestadels legat bra sedan jag fick pumpen och det är så mycket lättare att hålla ett stabilt blodsocker med den! Aldrig att jag gör mig av med den igen :) Ligger jag på 9 i blodsocker så korrigerar jag! :) Det krävs också mindre planering med pumpen än sprutorna och det gör det hela mycket lättare också!
 
Nu håller vi tummarna att detta är en ihållande fas som aldrig aldrig försvinner ;) (Sen vet jag inte om detta är bra värden i andras ögon, men i mina är det iaf det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela