giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Beräkneligt blodsocker

Publicerad 2012-11-13 00:27:58 i

Det här med blodsocker kan ju göras till en sport, att undvika tvåsiffriga värden så mycket som möjligt. Nu har det gått 2 dygn igen sedan ett tvåsiffrigt värde som då endast låg på 10.

Jag tycker dock inte att jag lägger ner SÅ mkt energi på mitt blodsocker att det ska motsvara detta fina resultat.

Det var som i början med sprutorna (då jag hade mätaren och insulin i samma väska) och mätte jättefina värden länge, då trodde jag inte på dom. Så jag la stickaren i en plastpåse för att jag trodde att det fanns insulin på stickaren som gav "falska" bra värden. Bara det att värdena var lika bra även åtskilt från insulinet, så tillslut litade jag på dom!

Men min ork går i perioder och kanske är jag inne i en diabetes-ork-period? :) Känner dock inte att det är så tungt just nu som det ofast känns med denna sjukdom.

Hoppas att bs förblir snällt :) För vi alla vet ju hur plötsligt det kan vända åt alla håll och kanter!

Godnatt människor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela