giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Fotat ögonen.

Publicerad 2012-11-20 17:04:00 i Sjukhusbesök

Haft en konstig dag! Vaknade inatt kl 03.30 och kunde inte somna om för att jag var så nervös och stressad över min fotografering av ögonbottnarna. Hade dessutom en stressig dag på jobbet innan och var ju inte alls på topp pga min nervositet och trötthet.
 
Usch jag blir ALLTID supernervös för alla typer av läkarbesök som har med diabetesen att göra :/ Så fort en kallelse kommer går jag och stressar upp mig om vart annat tills det är över (alltså i en månad ungefär)! :(
 
Jag blir inte ens lättad efteråt för att jag redan är så djupt nervös innan och alltid känner att jag vill/kan göra bättre...! Den största frågan är ju ändå hur höga krav man ska ha på sig själv. Jaja, ett eller två år tills nästa ögonfoto så nu kan jag lugna ner mig lite!

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-21 20:02:12

Förstår nervositeten! Hur gick det då gumman? Jag var också och fotade för några veckor sedan, det såg bra ut som tur var. :)

Svar: Nej men jag har faktiskt lite förändringar som ligger där, men det är sånna små med bara vätska som kroppen kan ta upp och återställa! Så inget som är oroande! :) Nästa gång kan dessa vara borta!
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela