giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Insulin för fulla muggar

Publicerad 2012-11-29 19:09:00 i Pump

Dags för byte än en gång. Denna gången böt jag redan innan middagen fastän att det var lite kvar, just för att se att nålen fungerar innan jag somnar! Tänker aldrig mer göra om samma misstag som för ett tag sen och vakna helt utan insulin med ketoner bara för att nålen inte satt rätt och för att jag bytte precis innan läggdags.
 
Nålen, slangen, ampullen med uppdragnings-set, "äggkoppen" att föra in nålen med och insulinet.
 
Nålen, slangen och den nu fyllda ampullen med insulin.
 
Nålen redo att skjutas in! (sen tar man ut nålen och kvar blir bara en liten plastkanyl i huden).

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-11-30 12:04:55

Haha, jag hade inte sett det här inlägget när jag bloggade om samma sak igårkväll!! :D fick förresten stuga upp och sätta ny kanyl i natt ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela