giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

En siffra som gjorde min dag!

Publicerad 2012-11-29 18:52:00 i HbA1c

Kunde inte hålla mig med att ta HbA1c (långtidsvärde) till imorgon. Jag var nämligen på studiedag med jobbet idag precis bredvid diabetesmottagningen, så jag smet dit efteråt redan idag. Det är så skönt att man får gå dit när man vill och ta ett långtidsvärde på drop-in!  Mitt HbA1c var för 2 månader sedan 52 (6,0) och denna gång 47 (5,5)!

Det tycker jag är helt fantastiskt bra! Jag trodde inte att det skulle gått ner så mycket ändå, så jag trodde att apparaten visade fel men där stod mitt personnummer och mitt värde på 47! Mitt mål var att ligga 50 eller under, vilket jag ju gott och väl gjorde! Dagens höjdpunkt! :)
 
(Målet för diabetiker ligger på upp till 52 mmol/mol)
 
 
Nu känner jag att det är värt att fortsätta kämpa för bra blodsockervärden! Heja!
 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-29 19:33:52

Fy fan vad du är bra!! :D Helt sjukt vilket bra värde! Pussen!

Svar: Hihi tack! Det kommer du med ha med dina fina medelvärden i blodsockermätaren!! :D
Gisela

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-11-30 12:02:23

Fantastiskt bra!! Det där värdet kunde jag låna sådär en två månader tulls bebisen är ute ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela