giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Vänner med diabetes!

Publicerad 2012-11-24 13:23:00 i Pump

Hade den glada pricken Nina här igårkväll! :)
 
Det är så härligt att kunna prata om sin diabetes, tankar, pumpar och allt som rör detta med någon som förstår exakt vad man menar. För det är ingen som inte har diabetes som kan förstå riktigt (sätta det i perspektiv) vad det innebär. Och det är en sån skön känsla att dela med sig av något som en annan förstår. För jag lovar er att diabetes inte är så lätt och det finns alltid massor att prata om!
 
Vi båda hade iallafall bra blodsocker igår kväll trots godis och chips! Och det är ju inte vardagsmat att lyckas med det! =) Eloge till oss!
 
Haha sen gick vi igenom min diabeteslåda och hittade min förra lila pump. Vi kollade igenom massa gamla saker, en riktig skattjakt! Men jag är glad att jag har sparat mina 2 tidigare pumpar och jag kommer spara alla. För hur kul kommer det inte att vara om 20 år att se tillbaka på hur utvecklingen har gått frammåt med dessa små gudomliga hjälpmedel? Man byter pump ca var 4e år, så det hinner ju bli ett antal så småningom!

 Min allra första pump och min nuvarande rosa pump:
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela