giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Vilket bök och tråk!

Publicerad 2012-11-14 13:03:00 i

Ända fram tills nu, 4 timmar senare, tog det innan blodsockret kom ner till en hyffsat normal nivå. 9,7 mmol/L.
 
Började med att korrigera med 6E, men blodsockret hade inte gått ner någonting efter en timme, låg fortfarande uppe på 19,8. Då bytte jag nålen och pyttsade i massor mer! Och då efter ca 1,5 timme var det nere på 14 iaf! Och nu är det nere på 9,7!
 
Bra start på denna dag som är världsdiabetesdagen!
 
Vad har jag lärt mig om detta? BYT INTE infusionsset precis innan natten! Det ska jag försöka att undvika hädanefter.
 
Jag har inte gjort någonting vettigt idag, på grund av att jag mått dåligt av dessa höga värden... Tråkigt :( Men jag ska iallafall om några timmar åka med till Arlanda och lämna av min syster som ska till Australien i 5 månader!


Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-11-14 16:12:49

Om jag byter infusionsset på kvällen (det händer, då jag ofta somnar på soffan) så brukar jag lämna kvar den gamla kanylen ifall jag skull märka att den nya sitter fel, mitt i natten :)

Svar: Ja låter väldigt smart! Tack för tipset! :)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela