giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Appar till Iphone

Publicerad 2012-10-10 18:17:02 i

Jag har hittat massa roliga appar kring diabetes! Jag har laddat ner 2 st. Sen vet jag inte exakt hur dom funkar och om det blir smidigare att ha dom på iphonen eller inte. Men jag ska testa och se!

Den första appen är enkel och är en kolhydrats handbok :) Kan vara skönt att kolla där för att få lite hum när man inte vet hur mycket insulin man ska ta!

Den andra är någon typ av blodsocker-dagbok där man kan skriva in BS, mat, doser, aktivitet mm och även kunna se det som ett diagram. Jag vet inte riktigt hur diagrammet fungerar, men det återstår att se när jag fört in fler blodsocker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela