giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Haha :)

Publicerad 2012-10-23 12:10:00 i

Så roligt det är att hitta gamla saker! Jag är så glad att jag har sparat denna sak.
 
Jag rotade igenom min diabeteslåda här hemma, efter tillbehör till pumpen, och hittade då min allra första insulinpump! Den är ca 10 år och den är så omodern! Inte vet jag om det syns hur omodern den är, men har man använt den så vet man! Tror att jag hade min första pump i 3 eller 5 år. Sen dess har jag använt MiniMed i olika färger!
 
Den fanns i endast 2 färger, en vit/blå och den där. Den är stor och klumpig och rymdes knappt i mina jeansfickor. Jag var bara runt 13 år när jag fick den där saken! :) Lite nostalgisk blir man!
 
Min gamla D-tron och min rosa MiniMed.
 

Det jag saknar som tillbehör till min pump är en sån där klämma att fästa den med i byxlinningen, BH:n m.m. Förr hade jag alltid pumpen i ena BH-kupan, men det kanske inte är bra att alltid ha något som trycker mot? På jobbet ska jag nog börja ha den i byxfickan, mycket enklare att plocka fram den vid måltiderna än att irka ut den ur BH:n ;) 
 
Jag har ju aldrig varit den som någonsin visar min pump... Har alltid gömt den tills det är dags att klicka på den (eller ja, har inte ens då tagit fram den. Använde alltid vibration och klickade på den under kläderna bara, varje vibration var 0,5 E så det var bara att räkna...). Kanske ändring på det nu. Har fått så mycket perspektiv på pump-användning sedan jag slutade med det! :) Våga stå för din pump!
 

Kommentarer

Postat av: Ninnu

Publicerad 2012-10-23 12:16:45

Ja, men nu har du ju så fin pump så du kan bra visa upp den :) Min hänger alltid med clipset fast i bh:n, mellan brösten. Lite putar den ut, men inget som nån annan än jag märker :) Dessutom behöver man inte vara rädd att den faller i toabyttan osv...

Svar: Ja precis, så jag tänker nu också ;) Har testat det, men funkade inte så bra på mig, den sticker ut rätt mycket så det syns. Ska knåpa fram ett nytt favvoställe inom kort! ;)
Gisela

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-10-23 15:03:30

Jag har tvärtom aldrig brytt mig om ifall folk ser att jag plockar fram mina diabetesgrejer... På en stor folkfest i grannstaden tog jag novorapid i magen mitt på en fullproppad gågata ;) mina vänner funderade om jag var riktigt klok ;) nu med pump är det enklare, för folk pillar ändå alltid på sin telefon under bordet vid maten. ;)

Svar: Haha härligt! :D Bland dom jag känner är det väldigt öppet med diabetesen, så med alla jag umgås med tar ja fram ditten och datten och pysslar fritt :P Men just på jobb, klassrum, fester m.m. smyger jag alltid...! men nu är det slut med det ;)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela