giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Hej & Goddag!

Publicerad 2012-10-26 13:51:00 i

Det går fortsatt bra med pumpen :) Fick en liten topp igår på 13,3 efter naturgodiset, men den sänkte jag snabbt och både somnade och vaknade på ett bra blodsocker. Jag längtar SÅ tills jag kan börja använda mig av kolhydratsräkningen i pumpen, men måste väl vänta tills det har gått ett par dagar så jag ser vad min totala mängd insulin är per dygn.
 
Idag kom det andra paketet! Beställde en hel drös med druvsocker :P 14 paket ;) Men jag tänkte att vår diabetes inte direkt springer ifrån oss, så druvsocker kommer ju alltid att behövas (fram till att forskningen ger oss ett botemedel...!)
 
 
Jag är egentligen emot ursprungliga väskor för blodsockermätare mm och köpte en fin sminkväska till mina sprutor och tillbehör. Men nu när jag endast behöver just mätaren, stickaren och stickorna så har jag börjat att använda en sån väska från sjukhuset.. Fult men välorganiserat och skönt att slippa behöva ta loss sakerna! Är det någon annan som använder de här ordinari väskorna? Kanske ordnar jag en egen liten necessär snart ändå, får se :)
 
 
Skriver ni upp era blodsocker i någon bok? Jag skulle vilja göra det men det får inte plats i den där lilla väskan. Har jag den utanför som nu, orkar jag aldrig skriva i den för att den då ligger någon helt annanstans! :/
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-10-26 21:07:56

Jag sätter in blodsockervärden och kolhydrater i pumpen. Jag använder inte alltid bolusguiden, då det ibland kan handla om kolhydrater för att höja bs.
Sen kan man ladda in värdena på datorn, som när man har sensor och se trenden :)

Svar: Ja det är ju smart! Men kan man utan sensorn ladda in värdena i datorn hemma? Kan koppla pumpen till datorn på något sätt? Nu är jag förvirrad! =P
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela