giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Höga blodsocker i helgen

Publicerad 2012-10-22 11:07:00 i Allmänt

I helgen har jag haft en hel del höga toppar i mitt blodsocker!
 
Åt på resturang och bio i fredags = högt blodsocker. Jag åt en nachotallrik och tog en hel del insulin, sen på bion drack jag bara light-läsk och åt tre godisar, och tog dessutom mer insulin då jag förstod att nachotallriken skulle fortsätta att påverka mitt blodsocker pga fettet. Mycket riktigt så kom jag hem därifrån med 17 i blodsocker.
 
I lördags var vi och firade mormor med släkten! Vi åkte till Tomtits och sen ut till en fin stugby där vi åt mat och drack vin m.m. Hade självklart även den kvällen högt blodsocker! På söndag morgon var det frukostbuffé och det gick bra med blodsockret faktiskt :) Däremot tror jag att jag glömde ta mitt långtidsverkande den morgonen. När vi kom hem därifrån och jag lagade lunch som mestadels bestod av pasta tog jag extra mycket insulin för att jag var rädd att få högt blodsocker då jag glömde det långtidsverkande. Sov middag efter lunchen och vaknade i panik och hade då 1,7 i blodsocker. Vräkte i mig massa socker! Och fick ju självfallet en megarekyl på det som var på 20 mmol/l någon timme efter!
 
MEN nu ska jag bättra mig! :) Jag ska verkligen försöka att inte få några låga blodsocker och inte så höga värden! Det som gick så bra med sprutorna i början, vad hände sen? Jättesvårt att få ihop det nu känner jag... Det måste ju vara att jag inte är lika regelbunden som då... Bäst att gå tillbaka till alla regelbundna tider och verkligen göra sitt bästa!
 
 
Haha jag kryper ut ur en liten håla mellan alla akvarier! ;)

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-10-22 14:57:16

Oj, Tomtits har jag faktiskt varit till en gång!! :D Och jag ska bestämt dit någon gång igen så roligt som det var där ;) Jag får väl satsa på en familjesemester sedan när Alfred har vuxit till sig lite ;)

Svar: Det låter som en himla bra plan! :) Mina småkusiner är mellan 2,5-7 år och alla uppskattade det (alla vi vuxna också ;))!
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela