giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Konstiga blodsocker...

Publicerad 2012-10-16 22:23:40 i

Ibland visar mätaren blodsocker som man inte har förvänat sig..

Till lunch idg hade jag 4,1 och åt inte så värst mycket kolhydrater, tog 3E.
Vid middagen på jobbet hade jag 13,6 i blodsocker. What?! Aja, tog 7E till 30gram kolhydrater vilket borde motsvara sänkning OCH mat. Men vid kvällsinsulinet låg det ändå på 12,7!?

Det är dom här gångerna man börjar fundera och fundera men faktiskt inte hittar någon orsak.. Jag hade dessutom en lugn dag på jobbet (jobbade kväll). Brukar dessutom inte ha höga värden trots stress på jobbet..

Håller jag på att bli sjuk eller stack jag mig på något ställe där det inte togs upp bra eller var det stresshormoner ändå....?

Ja ett svar är svårt att få! Tänk om cellern ändå kunde prata och blodsockret berätta hur det tänker ibland! :)

Aja, antar att fler känner igen sig i det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela