giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Länge sen!

Publicerad 2012-10-03 10:31:00 i Allmänt

Usch så länge sen det var jag skrev något! Men har haft en sån intensiv jobbperiod igen och andra saker att göra :)
 
En av mina närsmta kompisar bodde hos mig i helgen för att hon snart åker till Asien i 4 månader. Både glada och ledsna känslor! Men hon kommer få det underbart där :)
 
Diabetesen har varit lite sisådär, varit uppe snäppet över 10 mestadels känns det som. Men när det är många bollar i luften så märker jag hur mycket energi jag behöver för att ha riktigt bra värden. Samtidigt är det ju värt det i det långa loppet, men ibland finns det inte ork till exakt allt.
 
Jag tog inte ens ett enda blodsocker från igår förmiddag till nu imorse då jag glömde hela min diabetesnecessär när jag åkte till jobbet! :/ Som tur var så hade jag en extrapenna med Novorapid i jobbskåpet :) Hade dessutom en Levemirpenna hos pojkvännen där jag sov efter jobbet. Men nu har jag allt och dags att fylla på alla reservförråd ;)
 
En liten brunch-bild från i söndags med Sara och Shaimaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela