giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Lycka när det funkar! :)

Publicerad 2012-10-27 15:33:01 i

Jag älskar min insulinpump! Är mitt uppe i 3 jobbnätter och föregående natt gick hur bra som helst! När jag tog sprutor fick jag alltid en hög topp i början av nattpasset och det var allmänt pyssligt att försöka få bra blodsocker under just nattpassen.. Men absolut inte nu! :)

Min kropp kräver mest insulin på kvällen mellan kl 17-23 och då har jag ställt pumpen på 1,15E den tiden. Med sprutorn kan man inte ha olika doser per timme, så det blev ju ofta någon hög BS-topp den tideb.. Så nu respekterar jag min pump jättemycket på nytt!! (behövde nog en paus från den för att uppskatta den på nytt!)

Blodsocker under natten: 5,2 6,4 5,3 4,3. Och vaknade nu på 3,2mmol/l.

Självklart äter vi mellis/mat någon/några gånger under ett nattpass, men blodsockret äventyrades inte för det!

Det var en lugn natt igår så kunde ta en gottis-paus mitt i till och med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela