giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

När vardagens real life blir påtagligt

Publicerad 2012-10-30 01:09:00 i

Känslan när man precis ska sova men man känner sig låg och pojkvännen precis har somnat bredvid. Och min säng står mot väggen och jag sover innerst. Och därför måste väcka Mathias för att klättra över honom och tända lampan för att sen pyssla fram ett blodsocker. För att sen antingen be honom lägga tillbaka mätaren och släcka lampan om blodsockret var bra. Eller klättra över honom igen för att gå upp och äta något fast jag inte alls är hungrig nu, om bs är lågt. Och kanske blir pigg istället för trött efter att ha ätit.

Allt detta när jag BARA vill sova just exakt nu......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela