giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Sjukis

Publicerad 2012-10-31 11:29:00 i Diabetes typ 1

Förkylningen är ett faktum! :/ Är helt sänkt och har ont i ansiktet och näsan. detta trots att det inte är en dunderförkylning utan en liten vanlig bara. Jaja, ska iväg och jobba om ett tag och hoppas på att jag vaknar till liv där, det brukar jag göra.
 
En helt annan sak, imorse hade jag svältketoner och det hel del. Tog en urinsticka som blev ganska mellanrosa. Kände en svag illamåendekänsla, men detta ska tydligen inte vara farligt om blodsockret ligger bra. BS låg bra på 7,2 mmol/l. Men den dova illamåendekänslan gick över direkt efter frukosten! :) Detta händer när kroppen svälter och förbränner av sina reservförråd (typ fettet), vilket den oftast gör precis innan frukost, hos alla människor egentligen! Men keotner samtidigt som högt blodsocker är farligt för oss diabetiker, men det är en helt annan sak (beror på insulinbrist!).
 
Nu ska jag mysa i soffan med raggsockor, filt och kaffe för att få upp värmen och lindra förkylningen fram tills jag ska åka till jobbet! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela