giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Snabba puckar!

Publicerad 2012-10-22 12:08:00 i

Nu har jag nog bestämt mig att börja med pumpen igen... tror jag... :)
 
Nu har jag iallafall precis beställt en ny som kommer imorgon eller i övermorgon, en rosa precis som innan. :)
Jag har också mailat min diabetessjuksköterska angående sensor till pumpen. Jag skulle åtminstone vilja få pröva ett paket och ha möjlighet att använda den då och då för att få en överblick om vad som händer med blodsockret och se om det finns nåt mönster eller något speciellt att förbättra.
 
Sen är det ju det här med att gå från sprutor till pump, hur gör man det? Vad jag minns tar man inte sitt kvällsinsulin kvällen före den sätts igång (för att det då blir dubbelt insulin). Ja jag är inte så feg av mig, så det är bara att göra så och noga följa upp blodsockret under den natten och kommande dagen så ska det nog ordna sig!
 
Nu känns det här som en lättnad måste jag säga! Att få en sensor skulle givetvis göra stor skillnad på mitt blodsocker också då jag jobbar 3-skift, får se vad hon säger om det!
 
Min fina trasiga pump

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-10-28 13:21:14

Hej vännen! Vadå för sensor till pumpen? Är det GSM mätaren? Puss!

Svar: Hellu! Vi har ju inte samma pump längre, så jag vet inte hur det funkar med din.. Men till medtronic finns det sensorer som en liten liten dosa som också sitter på huden och skickar blodsocker till pumpen, alltså kontinuerlig mätning. Men dom är jättedyra och jag tror inte att man enkelt kan få såna. :/ Annars skulle det ju vara prima för alla diabetiker!! Vad är GSM mätare?? :)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela