giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

16,4 Jippi.

Publicerad 2012-09-13 21:35:00 i

Ikväll var jag ute på promenad med mamma! Beräknade något fel då jag en stund innan hade 7,1 i blodsocker. Åt då några godisar innan promenaden för att inte bli låg, vilket var jättedumt. Denna tid har jag jättelätt för att få högt blodsocker, framförallt om jag äter tidigt för då blir det för stort glapp. Aja efter promenaden kom jag in med ett blodsocker på 16,4!!! Helt sjukt. Jag reagerade på att det var sjukt högt och var verkligen tvungen att kolla när jag senast hade ett så högt bs. Och jag har inte haft så högt sedan 18 augusti då jag jobbade natt och fick en topp på 17,7! Men jag har självklart klättrat upp till 13, 14 och nån gång 15! Men tyckte att 16,4 var extremt högt för det! (under tonåren skulle jag knappt reagera på ett sånt blodsocker, konstigt men bra hur man förändras!).

Aja, nu sitter jag inne och myser med tända ljus! Hösten är här och jag tycker att det är mysigt så länge man är inomhus!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela