giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Att känna symtom

Publicerad 2012-09-05 12:56:00 i Allmänt

Jag har blivit dålig på att känna om mitt blodsocker ligger högt eller lågt sen jag började med sprutorna igen. Ett lågt bs känner jag om det igger under 3,0 ungefär och ett högt om det ligger över 14. Men även då är det bara svaga symtom!
 
När jag hade pumpen kände jag av lågt och högt jättebra!
 
Som nu när jag har varit stilla mer än vanligt kände jag av att jag hade högt bs. Men vad tror ni att det visade?! 4,2 mmol/l. hmm... (??) Jaja, inte känning än så äter inget i nuläget då det troligtvis stiger till 5 innan lunchen typ!
 
Hur lågt måste era blodsocker bli för att kroppen ska ge en rekyl? Jag får rekyler då jag blir så låg att jag får panikkänslor med kallsvett, skakiga armar och ben, blek i ansiktet och då instinkten om att jag bara måste vräka i mig mat infinner sig!! Alltså typ under 2,9 mmol/l.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela