giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Inte som tänkt heller!

Publicerad 2012-09-21 11:41:28 i Allmänt

Idag hade jag som planerat att hinna med att ringa och boka en tid hos ögonläkaren för övningskörningsbevis... Jag skickade bara med ett intyg från optikern så nu måste jag komplettera ansökningen. Jag har till februari på mig, men vill ju gärna få det gjort så fort som möjligt. Men insåg att jag inte hade mitt nya schema hemma så jag kunde ju inte boka en tid!
 
Jag hade också planerat att äntligen få ta mitt HbA1c (långtidsvärde). Men det blir inte heller av då jag inte orkar cykla fram och tillbaka från sjukhuset och Gränby Centrum där jag snart ska träffa en kompis... Och pojkvännen kunde inte skjutsa heller. Så det får bli nästa vecka!
 
Men snart hoppas jag få mitt HbA1c verkligen... Jag blir så nervös inför varje så vill bara få veta nu. Men jag känner att jag verkligen gjort så gott jag kan och får vara nöjd med vad det visar. Jag tycker att jag tänker sjukt mycket på min diabetes och för tillfället kan jag inte tänka mig att lägga ner ännu mer tid på det. Så jag hoppas innerligt att det iallafall är ett tillfredsställande värde!! Självklart kommer jag upp i 12-13 någon gång varje eller varannan dag, men lyckas få ner det fort utan känning.
 

HÅLL TUMMARNA FÖR MIG att det jag gör är rätt och tillräckligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela