giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

SnackSnack

Publicerad 2012-09-03 12:53:00 i

Det jobbiga är att man i sin diabetes blir så fokuserad på alla blodsocker. Det är dom som betyder något i hur kroppen kommer att må längre fram i livet och alla följdsjukdomar skrämmer mig nåt så otroligt.. Det gäller ju att ta vara på livet hela tiden och inte vänta med att leva... Jag har blivit lite livsnjutare på vuxna dar :) Men alla dessa blodsocker snurrar runt i skallen och blir ett väldigt fokus! Det enda jag egentlgen skulle säga med der här var att mitt blodsocker låg bra trots cheez ballz igår! :) Vaknade dock på 13,3 men nu är det normalt igen :) Jobb ikväll 14-21.30!

Kommentarer

Postat av: Ninnu

Publicerad 2012-09-03 15:59:49

Jag skulle så vilja kunna slappna av och inte stressa över höga värden hela tiden. Men efter att en god vän till mej dog i våras pga sin diabetes, blev alla följdsjukdomar ännu mera realistiska. Ja, och så har jag ju levt med denna sjukdom redan över 20 år, så då blir ju risken allt större hela tiden dessutom... Suck.

Svar: Vad tråkigt :( Vad fick hon/han för följdsjukdomar, hur länge hade hon/han haft diabetes? :/ Jag tycker att diabetes emellanåt ger ångestfyllda tankar så det är verkligen en påfrestande sjukdom.. Inte nog med all press på att ha bra koll med allt vad det innebär, man måste även handskas med den stora rädslan för följdsjukdomarna och framtiden...
Gisela

Postat av: Ninnu

Publicerad 2012-09-04 19:43:44

Han hade haft diabetes i 20 år, dog som 32-åring :( Blev blind och genomgick en njurtransplantation (hur det nu sen skrivs...).
Det är nog mest följdsjukdomarna som jag är mest rädd för. Nästan mera rädd än för insulinchockerna nuförtiden faktiskt.

Svar: Vad sorgligt :( Som min läkare sa så är alla olika känsliga för följdsjukdomarna.. Men det är min största skräck också! Det är det som är så knepigt för tankarna när man har ett högt bs handlar ju om framtidebs risk för dessa och inte hut det påverkar mig just i stunden... Tänk att vi ska behöva vara rädda för vår framtid... Tyvärr tycker jag att det är jätteknepigt och orättvist.. :/
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela