giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

TOTALLY BANANAS.

Publicerad 2012-09-11 14:50:00 i

Jag har upptäckt bananerna! Jag har aldrig ätit så värst mycket bananer av olika anledningar. Dessutom sägs det ju inte vara diabetesvänligt då det är en av de sötaste frukterna. 
 
Men idag tog jag en promenad från stan till ett köpcenter som tog ca 40min. När jag var halvvägs insåg jag att jag inte kommer att klara hela promenaden dit samt hem med mina matkassar! Så då gick jag in på en mack och köpte mig en liten normalstor banan som åts upp, för att klara hela äventyret! 
 
När jag sedan kom hem och skulle äta lunch låg blodsockret på 7,5 :) Jag hade startat promenaden med 3,8 och åt då några godisar. Så BANANER är ju bra dessa gånger vi behöver något mer stabilt än snabbsocker :)
 
Tummen upp! 
 
Ps. Jag köpte självklart med bananer hem efter denna upptäckt ;)

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2012-09-11 16:03:58

Bananer är så gott! Och det är synd att de innehåller så sjukt mycket kolhydrater :( tur att de grönaktiga, som är godare, innehåller lite mindre ;)

Svar: Jo men visst är det så! Fick en känning efter lunchen för att jag glömde beräkna promenaden och då drack jag saft och åt en grönaktig banan för att få en längre grundhöjning av blodsockret! Funkade fint :)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela