giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Alkohol

Publicerad 2013-04-29 09:42:30 i Diabetes typ 1

I lördags var jag ute med Elise och drack några drinkar. Jag startade med en söt drink som såklart skjutsade upp blodsockret till 14. Jag tog insulin och det gick fint ner igen. Sedan drack jag två vindrinkar (vitt vin och sprite) under kvällen.

Men det sjuka är att något glas vin ger perfekt blodsocker! Då har man inte druckit så pass mycket att blodsockret bara sjunker, utan det hålls bara nere superenkelt..

Kanske ska man gå efter medelhavs-kosten och dricka ett glas vin om dagen ;)

Kommentarer

Postat av: Insulinbella

Publicerad 2013-05-01 10:01:17

Håller helt med dig ang. vitt vin! Jag ligger också jäkligt bra i bs när jag dricker vitt vin :)
Brukar dricka vitt vin (typ nån söt som Blue nun, riesling) med sprite zero, så himla gott!
Så medelhavskosten låter bra för oss ;)

Svar: Smart att göra egen "dagens" med sprite zero! Har inte ens tänkt på det, har bara kommit på redbull sugarfree och vodka. Ska pröva vin och sprite zero inom kort och hoppas på ett kanonbra blodsocker då ;)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela