giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Hejhej

Publicerad 2013-04-23 16:08:35 i Pump

Jag började mitt nya blodsockerliv för några dagar sedan och det har fungerat väldigt fint faktiskt! Kommer upp i tvåsiffrigt blodsocker en gång varannan dag på ca 11-13. Och det får faktiskt duga som lyckat enligt mig då jag egentligen inte alls var motiverad till att lägga ner så mycket energi på värdena. 
 
När man väl kommit in i det går det av bara farten egentligen, så nu är jag motiverad att undvika blodsocker över 10! Idag vaknade jag på lite för högt fastevärde -9,2. Men det är under mitt gränsvärde och är ensiffrigt så jag är nöjd för det ändå. :) Någonstans måste man ju dra en gräns också och jag tänker inte gå så långt att jag deppar ihop av ett morgonvärde är 9 istället för 5. Då kanske jag orkar hålla motivationen på topp! :) 
 
Dock är mitt medelvärde i blodsockermätaren 8,4 och där har det varit ett tag. Förr brukade det vara ca 7. Så visst kanske jag ligger lite högre generellt nu. Men det får jag succesivt sänka, det viktiga är att det är stabilt och under 10 iallafall :) 
 

Ska försöka lägga över bs till datorn och få ut ett diagram idag! 

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2013-04-23 21:46:13

Och vad ska nu det här betyda!!? :D är det som jag tror??

Svar: Haha nej Sandra!!! :P Kom av mig bara och vill igen ha fina värden för mina organs skull! ;) Ingen bebbe planeras här på ett tag framöver!
Men det har varit mitt mål att ha under 10 ett ganska långt tag även om jag kom av mig en stund nyss.
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela