giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Helgen

Publicerad 2013-04-15 15:42:00 i Diabetes typ 1

Denna helg bestod mestadels av jobb då jag utöver mina vanliga jobbpass även blev inbeordrad att jobba dag i söndags. Det betyder att jag också jobbade min kväll = 06.45-21.30. Så jag är ganska mör idag, men fick ledigt på tisdag istället så att jag nu är ledig i två dagar istället för en :)

I lördags kom Nina hit och hängde :) Kvällen bestod av tacos, kaffe, godis och light-läsk! Vi båda har diabetes så det blev också diabetesprat såklart! :) Så skönt att kunna bolla doser med varandra, tex om hur vi skulle dosera till tacosen. Det innehåller ju fett så jag tog hälften förlängt iallafall. Och det fungerade fint :)

Jag och Nina skrev ut en fråga på diabetesplanket på Facebook om några andra dior från Uppsala ville ses över en fika! Meen, vi väntar fortfarande på svar. Men vi tycker att det är värdefullt att träffa andra med diabetes så att man kan diskutera en massa och få inspiration eller nya tips och ideér! Inte sant?

Vår tjejkväll:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela