giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Helgen

Publicerad 2013-04-07 10:35:00 i Diabetes typ 1

Jag har haft en ledig helg och det är så mysigt att bara vara ledig när dom flesta andra är det..! I fredags hade vi två kompisar här och drack vin, åt chips, glass och choklad! :) Blodsockret fungerabde fint. Det kan vara att just vinet gör att blodsockret håller sig nere kanske? För i vanliga fall skulle jag blivit hög antingen under kvällen eller under natten med så mycket gottit i magen! Någon annan som tycker att något glas vin sänker blodsockret?!

Igår på dagen slappade Jag i soffan framför en film och gjorde i princip ingenting fram tills jag hoppade in i duschen för fixning på eftermiddagen! Så skönt att bara göra ingenting :) Igår på kvällen träffade jag en vän ute på "Stationen" där vi satt länge och beställde in vindrinkar, oliver och nötter för att sen beställa middag! :) Oliver och nötter är väldigt blodsockervänligt att ha som tilltugg och det är sjukt gott att sitta och pilla med det till ett glas vin! :)

Jag är en sån tilltuggsmänniska som måste ha något att tugga på emellanåt för att bryta av vinsmaken lite, men är jag hemma hos någon blir det oftast chips som faktiskt höjer blodsockret! Så nu ska jag försöka komma ihåg att man kan tugga på goda oliver (typ i marinad) och nötter istället, även hemma! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela