giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Hög start på denna lediga dag

Publicerad 2013-04-11 10:37:00 i Diabetes typ 1

Ja men visst, så vaknade jag visst på 15,5 helt utan anledning imorse! :/ Fick lågt blodsocker igår (2,8) och åt några godisnappar. La mig på 10,4 i blodsocker och tänkte för en gångsskull låta det höga värdet vara just för att jag var osäker på om det var en rekyl (då kroppen puttar ut socker från sina reserver långt i efterhand). Så jag åt ingenting efter middagen förutom godisnapparna och ändå vaknar jag på 15 i blodsocker.. Väldigt konstigt!

Kanske blev jag låg inatt eller så är det en väldigt sen rekyl av kvällens låga värde..?! Jaja, vad det än var så har jag nu tagit insulin, så får jag hoppas att det ger med sig!

Med morgonrocken på har jag nu tagit tandtråd och gurglat flour-munskölj! Ska väl göras varje dag, men det slarvar jag med en hel del (oops!).

Gurglar för fullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela