giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Nachochips!

Publicerad 2013-04-08 20:16:00 i Diabetes typ 1

Idag till lunch åt jag nachochips med hemmagjord guacamole och smält cheddarost! Inte det nyttigaste i kaloriväg men ack så smaskens! ;)

MEEN, feg som jag är tog jag bara förlängd insulindos i 30min. För er som inte vet så innehåller det här en massa fett och fett gör så att blodsockret höjs sakta under lång tid. Jag hann bli låg av dosen innan kolhydraterna nådde ut i kroppen men steg sen i blodsocker senare, ett par timmar efter! Men bara till 10,4.

Det blir alltid såhär av nachoships för mig..! Men jag glömmer varje gång att lägga fegheten åt sidan för att ta insulinet förlängt under ett par timmar istället för 30min..! Note to self!

Nu nattjobb! Kramhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela