giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Nystart!

Publicerad 2013-04-18 13:11:58 i Diabetes typ 1

Nej nu är det nog med slarvigheter!! Når halvhöga blodsocker-toppar för jämnan och jag småäter hipp som happ. Nu måste det bli ordning på det här!

Igår somnade jag utan att ta blodsocker och vaknade på 12 i bs. Jag tog massa extra insulin till frukosten men hade likförbannat ett bs på 11 två timmar efter frukosten (då det ska ha gått ner till det normala igen)...

Tappar ju suget på att ens försöka och jag tänkte imorse att jag idag skulle återfå kontrollen, men det var tydligen inte kroppen med på...!

Börjar imorgon istället med blodsocker innan och två timmar efter varje måltid samt att verkligen tänka igenom alla måltidsdoser noga! Och småätandet får sitt slut då med! Nu ska jag bli en fantastisk diabetiker!

Men jag hoppas på att min kropp samarbetar, för att ett ständigt misslyckande ger inte direkt ork till att fortsätta försöka dag efter dag. Nu behöver jag en felfri dag imorgon för att orka kämpa helhjärtat! Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela