giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Tröga knappar

Publicerad 2013-04-03 10:43:58 i Allmänt

Jag som trodde att jag glömt att trycka sista bekräftele-trycket innan frukostdoserna gavs i fjällen. Men insåg igår att det nog är knapparna det är fel på! Dom tar inte vid varje tryck så ibland får jag trycka flera gånger innan något händer.. Och det måste varit det som låg bakom de "glömda" doserna då jag inte alls brukar glömma sånt, då antalet tryck är helt invant innan dosen ges!

Ska starta om pumpen idag så får vi se om det blir bättre! Man vill ju inte gå med en osäker pump som trasslar.. Då är man ganska utsatt om den helt slutar att fungera. Håll tummarna för mig att det blir bättre efter omstart!

Jag köpte en blombukett med vita knoppar igår. Men så gick några blommor av vid knopparna så jag la dom i ett glas och de små pryder nu badrummet också! :) Jag ska försöka ha färska blommor hemma hela tiden, måste bara få dom att hålla så länge som möjligt varje gång! Hehe jag och mina gröna fingrar som alltid råkar ta död på blommor..! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela