giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Alla Hjärtans Dag

Publicerad 2013-02-15 10:52:00 i Allmänt

Hoppas ni alla hade en mysig dag igår. Jag tycker om denna dagen, att visa alla i sin närhet hur mycket de betyder för en :) Även om man ska göra det ofta så är det mysigt att det ta denna dag och göra något lite extra! Det handlar ju inte bara om att uppskatta en ev partner utan att uppskatta alla fina :)
 
Jag och pojkvännen åt skaldjur här hemma till baguetter med tillbehör! Och jag unnade mig vita/ljusa/ofibriga baguetter! Jättegott, dagen till ära. Gör ju som de flesta diabetiker och bara äter fullkornsbröd i vanliga fall. Till efterrätt hittade jag äntligen steviasötad glass, sockerfri alltså :) Tog på vanlig chokladsås men det funkade fint för blodsockret!

Vi skulle lämna tillbaka bilen till M´s pappa och sedan promenera hem sent igårkväll. Vi lämnade hemmet och låste dörren men kom inte längre än till trapphuset då jag insåg att jag nog borde ta ett blodsocker för att se så jag inte startade promenaden på tex 2,7 i blodsocker. Tog ett blodsocker som visade 1,9 mmol/l. Eh, ja det är ju kanske en aning för lågt för att starta en promenad på! Jättekonstigt då jag räknade kolhydraterna i brödet och tog den dosen... Men jag drack söt saft och åt lite choklad så begav vi oss av sen. Blodsockret låg förvånansvärt fint efter detta låga värde. TILLS jag vaknade mitt i natten och kände mig jättehög. Blodsockret låg då på 19,4 mmol/l. Antar att det var en rekyl som kom 6-8 timmar efter det låga värdet. Uäk. Kissnödig, törstig mm. Men tog lite insulin och somnade om sen. Vaknade på 10 i blodsocker, så lite för högt ändå. 

Men vi hade en riktigt mysig kväll igår och det hoppas jag att alla ni hade, oavsett hur den såg ut! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela