giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

LCHF ibland

Publicerad 2013-02-26 12:22:10 i Allmänt

Var i Stockholm i söndags och hittade då en LCHF-butik! Jag äter inte enligt den dieten. Jag mår bättre av fiberrika kolhydrater än att helt utesluta det. Men jag köpte iallafall müsli som knappt innehåller kolhydrater och även steviasötad choklad (sockerfri)! Jag tänkte att LCHF-kost ibland kan vara skönt att ta till när man inte vill äventyra blodsockret :)

Åt müslin imorse tillsammans med turkisk yoghurt (även det i princip utan kolhydrater). Startade med 3,6 i blodsocker så jag drack ett glas mjölk för att höja det och tog sen en enhet insulin för frukosttallriken. Men trots denna kolhydratssnåla frukost låg mitt blodsocker ändå på 11 nu innan lunch :( Jag behöver verkligen en skjuts med insulin på morgonen ändå... Irriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela