giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Noll Koll

Publicerad 2013-02-22 09:13:08 i Allmänt

Herregud vad jag känner att jag inte har stenkoll på bs som för ett tag sen.. Jag vet inte vad som gör det, men kanske tar jag mig bara inte tid till att tänka ut doser, ta blodsocker och ställa om doser... Jag har egentligen inte svart på vitt att det är sämre nu, men jag har en känsla av att jag inte lägger ner lika mycket energi på allting just nu. Jag tycker tillexempel att det är jobbigt ibland att ta blodsocker och chansar/höftar lite på doserna istället. Inte så bra direkt.

Aja, första av dessa två nätter var blodsockret förhöjt i början av passet trots middag utan kolhydrater och ökad basdos. Kom upp i 11 en gång den natten men låg sen fint. Inatt som var var jag istället låg i princip hela kvällen och natten.. Så nu kanske hindret släppte för insulinet och förhoppningsvis reagerar kroppen som den ska på insulin igen! Kroppen kan verkligen ha olika dagsformer..

Nej, nu ska jag sova och sen vakna upp till en ledig helg! :) Ska försöka hitta tillbaka till diciplinen och allt sånt som hör till! (är nog lite bitter nu för att jag är så trött från nattpasset!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela