giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Trött blir pigg!

Publicerad 2013-02-13 16:09:00 i Allmänt

Har läst lite om D-vitamin och hur människor har mått bättre av att äta tillskott av det. Jag som känner mig trött allt som oftast tänkte ta och prova det här! Det har ju varit vinter länge nu så D-vitamin från solen är en stor bristvara hos mig!

Tröttheten kan ju såklart bero på allt möjligt naturligt. En sak som kommer att kollas upp om ca två veckor (då jag har mitt årliga diabetes-läkar-besök..) är sköldkörtelns funktion. Symtom på underfunktion hos den är bland annat trötthet, frusenhet, nedstämdhet. Jag har i flera år haft antikroppar mot den (att min kropp kan tänkas gå till attack även på den) men att jag har haft fullt normal funktion iallafall. Men sköldkörteln kan ju när som helst börja avta pga antikropparna.


Men men, nu ska jag ge D-vitaminen sin chans iallafall :) Köpte även brun utan sol för att fräscha upp mig en aning.


 

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2013-02-13 16:52:27

Jag äter också D-vitaminer vintertid, och tror mig faktiskt må bättre. :)
Så småningom ska också min sköldkörtel kollas upp, bara förlossningshotmonerna lugnar ner sig ;)

Svar: Ja jag hoppas på ett resultat av vitaminen! Skulle vilja ha massa mer ork! :) Hoppas din sköldkörtel funkar fint :)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela