giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

28700 kronor...

Publicerad 2013-01-16 21:22:00 i Sensor

Jag har ju blivit kär i sensorn och skulle vilja ha en egen. Men eftersom att jag inte uppfyller några krav för att få en måste jag isåfall köpa en egen med alla tillbehör och betala fullt pris.
 
Priset? 28700 kr per år om man använder den varje dag.
 
Så en sensor står inte på menyn i första taget. Helt sinnes att betala det och riskera att bli helt fast och vilja använda det år efter år. Nej jag väntar tills sjukvården INSER hur bra dessa är som hjälp till ett stabilare blodsocker :S

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2013-01-17 08:14:31

Jag skulle ha fått ha sensorn under hela graviditeten, men ungefär från mitten orkade jag inte med den längre. Så man tröttnar nog fastän man inte skulle tro det. Varje dag i ett år, njää, det tackar jag nog nej till ;)

Svar: Hehe okej! Skönt att höra! Hade en jättejobbig natt med den inatt.. Så kanske kan förstå det! :)
Gisela

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-17 12:56:53

Om man köper en sensor så kan man ju välja vilka perioder under året man vill/behöver använda den. Perfekt om man har en period som är väldigt sväning, då är det bara att koppla på sensorn!
Jag kan tänka mig att det är jobbigt att ha den under sommaren då man oftast har lite tightare kläder eller bara bikini. Jobbigt om alla ska se den tycker jag.
Men 28000 kr är ju hopplöst dyrt!

Svar: Ja alltså precis.. Det är ju det jag funderar på. Startkittet kostar faktiskt "bara" 8700kr och då får man mottagaren, laddaren, inskjutaren och 10 sensornålar! Då kan man ju ha dom utspritt då och då och kanske komma undan med den kostnaden på året tex.
Gisela

Postat av: Nina

Publicerad 2013-01-17 12:58:00

Det var jag som skrev förra komentaren, råkade trycka på skicka innan jag skrivit mitt namn! Kram

Postat av: Nina

Publicerad 2013-01-17 14:27:10

Jag skulle så gärna ha sensor hela tiden om den skulle fungera som den ska... Hade en lång tid sensor hela tiden, och det blev allt naturligare att ha den hela tiden. Gick dagar som jag inte ens kollade på kurvorna (för i början stirrade jag på dom hela tiden, så spännande :) ), men som sagt, verkar inte vara min grej :(

Svar: Jaha okej, är det fel värden som visas? För mig har det funkat strålande med värdena. Är det normala värden så stämmer den med bs. Men är det höga värden visar sensorn aningen lägre och är det låga visar den aningen högre vid känningar.
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela