giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Att kämpa mot ett mål är bra mycket roligare! :)

Publicerad 2013-01-29 10:27:00 i

Vi satt upp som mål, jag & min diabetessköterska, att jag inte skulle ha lägre än 5 både nattetid och som fastevärde. Jag ligger ofta väldigt pressat genom hela nätterna vilket kan ge upphov till rekyler dagtid.

Så igår somnade jag på 4,8 i blodsocker och ställde klockan en gång inatt för att se vart det tog vägen. Då låg det på 4,8 igen och jag tänkte väl att det var bäst att höja det till över 5 iaf. Så jag åt några vindruvor och sov sen gott. Och vad tror ni inte blodsockret visade imorse? :D Så skönt att inte vakna på ett för pressat värde! :)

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2013-01-29 22:26:02

Heja heja! Vad duktig du är! :D Kanonbra bs! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela